Sunday, February 24, 2013

Eyes Smokey


Eyes Smokey solek mata adalah sentiasa bergaya dan tidak pupus dihancurkan masa. Aloi adalah trend semasa adalah solek mata dengan bulu mata yang panjang dan tebal dan lentik, diimbangi dengan solek pipi dan bibir dengan pendekatan warna semulajadi vogue. jom ushar tips Smokey Eyes :

1. Eyes shadow
Bersihkan kelopak mata anda dan kemudian menggunakan asas dengan asas / solek nipis, then've gunaan asas pembayang mata. Ini diperlukan supaya mata bayangan warna gelap akan menjadi lebih jelas, mudah untuk campuran warna dan tahan lebih lama. Ia akan menjadi mudah untuk campuran serbuk pembayang mata dengan serbuk mata bayangan lain dan tidak langsung digunakan pada kulit kelopak mata. Gunakan warna asas yang sesuai warna pembayang mata kelopak mata, 'telah digunakan secara sama rata di seluruh kelopak mata bawah tulang dahi.

2. Eyesliner pensil
Gunakan pensil celak untuk menggariskan bentuk di pinggir kelopak mata ke arah sudut atas mata. Rata dengan berus celak cottonbud atau khusus. Manakala dalam kelopak mata lebih rendah, eyeliner've digunakan hanya antara bulu mata, tidak ada keperluan untuk membuat garis tebal di sekitar garis mata.

3. Eyes shadow gelap
Gunakan warna pembayang mata gelap seperti warna kelabu gelap (hitam atau biru), coklat atau hijau gelap di sekitar kelopak mata. Ratakan dengan berus kecil khusus, sehingga semua warna mengisi kelopak mata, pada sudut luar mata, memberi kesan seperti sayap. Kemudian, dengan sikat denda nipis membuat bawah garis bulu mata dengan pembayang mata warna yang sama.

4. Higlight
Sapukan warna pembayang mata neutral seperti gading putih betul-betul di bawah tulang dahi untuk menyerlahkan kesan dan mewujudkan ilusi kedalaman pada kelopak mata. Juga memohon warna neutral pada sudut dalaman mata, berhampiran hidung untuk memberi kesan yang segar.

5. Eyeliner cair
Ini langkah hanya sebagai pelengkap satu jika anda mahu untuk menambah ketajaman lebih dalam mata anda dengan membuat garis di sudut yang atas kelopak mata dengan celak cecair untuk mewujudkan kesan daripada "mata kucing?. Untuk kesan rock and roll, juga boleh menggunakan warna biru? Atau hijau gelap.

antara hasil Eyes Smokey :-







so good luck and selamat mencuba (^.<)V





No comments:

Post a Comment